marcel jacobiSupporter Marcel Jacobi beleeft deze week een van de mooiste trips uit zijn leven. De supporter uit Purmerend is op uitnodiging van Supporters steunen Feyenoord mee op trainingskamp met Feyenoord naar Dubai. Hier zijn verslag...

19 December 2014. De dag na de overtuigende overwinning op Standard Luik. Een dagje vrij omdat ik wist dat we laat terug zouden zijn en het anders wel heel vroeg dag zou zijn. Aan het eind van de morgen bleek dat ik een aantal telefoontjes had gemist (allen privé of anoniem). Normaal gesproken bellen die wel terug indien belangrijk, dus toch uiteindelijk maar opgenomen. Feyenoord Ticket en Services aan de lijn met de vraag of ik al een beetje bekomen was van de avond daarvoor. Huh, wat is dit? Om een lang verhaal kort te maken: Eens per jaar wordt er door een notaris uit alle “supporters steunen Feyenoord” iemand gekozen die met Feyenoord mee mag op trainingskamp. Maar, daar kwam nog bij: niet zoals de afgelopen jaren naar Marbella, maar een compleet verzorgde reis naar DUBAI. En ja hoor: Ik was de (meer dan!!) gelukkige.

20150107_082546Allereerst even wachten op de bevestiging en vervolgens diverse vrienden geïnformeerd over mijn bijzondere reisje naar de Verenigde Arabische Emiraten. (Ik heb ze wel eerst met bewijsmateriaal moeten overtuigen). De mogelijkheid bestond om eventueel een 2e persoon mee te nemen – die wel zijn / haar vlucht en eventuele kamertoeslag zelf zou moeten betalen. Alleen de informatie en de juiste kosten voor deze persoon ontbrak nog. Later bleek dat dit voor velen toch een beetje te veel was waardoor een 2e persoon niet doorging. Op zich jammer, maar absoluut geen reden om niet te gaan. Totaal 33 man, (30) business club leden, 2 vertegenwoordigers en ondergetekende. En achteraf kan ik bevestigen:  5 geweldige dagen een geweldige groep, een ongelofelijke belevenis.

Met een A380 toestel (zo’n bakbeest) van Emirates vertrokken we om half drie ’s middags vanaf Schiphol. Na een vlucht 6 uur  (en 3 uur tijdverschil)landden we om 24.00 uur locale tijd in Dubai. Na het wachten op de koffers, de paspoortcontrole en een kleine busreis waren we rond half twee in ons hotel. Een meer dan geweldig hotel van alle gemakken voorzien, waarbij LUXE met hoofdletters geschreven moet worden. Na aankomst eerst maar even snel een drankje. Aangezien de bar om 2.00 uur dicht zou gaan en wij niet meer zouden mogen bestellen, was de eerste en enige bestelling, die avond, voldoende om het toch nog een uurtje vol te houden.

20150108 195738Woensdagochtend stond er een bezoek aan de training op het programma. Om 10.15 zouden we met de bus naar het trainingscomplex gebracht worden. Allereerst een goeie warming up en vervolgens wat positiespelletjes en afronden op de goal.  Tijdens de training nog wat vragen beantwoord voor Feyenoord (media) tv die ook een stukje wilden plaatsen over mij als zeer gelukkige winnaar. Om 12.45 weer terug in het hotel. ’s Middags besloten we om met een groep van +/- 10 man een 48 uurskaart te nemen voor de Hop-on / Hop-off bustour van Dubai, zodat we ook wat van de stad zouden kunnen zien. Dit is absoluut een aanrader. ’s Middags even een korte stop en even op het terras gezeten voor een klein hapje.

’s Avonds na het diner, in een van de 18 restaurants die bij het hotel horen, nog even naar een bar / club 360 geweest die op loopafstand van het hotel lag (met 360 graden view), waar we nog een paar drankjes hebben genuttigd.

Donderdag: begonnen met een ander deel van Dubai  (het oude deel met ontzettend veel Indiase/Pakistaanse mensen) winkels met goud, goud en nog eens goud en heel veel echte “Rolexen.”
Vervolgens in een van de vele bazars voor een leuke prijs een Arabisch sjeikkostuum gekocht (voor carnaval of om iemand mee te verrassen). Vervolgens direct door naar het trainingcomplex van Feyenoord aangezien er onverwacht toch een oefenwedstrijd gepland stond – en we tijd tekort kwamen om eerst nog even terug te reizen naar het hotel. Over de oefenwedstrijd heeft iedereen inmiddels genoeg gelezen, dus daar laat ik het maar bij.

20150108_231831Vervolgens retour naar het hotel om te douchen en op te knappen, zodat we fris en fruitig en – op tijd – aan tafel zouden kunnen met de selectie, technische staf en directie van Feyenoord. Een giga de luxe hotel, gelegen aan een paardenrenbaan, waar we op het dakterras aan mochten schuiven. Een tafelindeling waardoor er aan elke tafel een gemêleerd gezelschap zat waardoor er altijd genoeg gespreksstof was en het al met al een erg leuke en zeer geslaagde avond was. Het is natuurlijk geweldig om iedereen gewoon eens in een normale setting te kunnen spreken. Na afloop, in de bus retour naar het hotel, en de nodige drankjes bleek duidelijk wat ons hier samen bracht...  o.a. het “hand in hand” werd hier door iedereen uit volle borst meegezongen. Bij aankomst in het hotel nog een “afzakkertje” gehaald in de bar bij het hotel.

20150107 082744Vrijdag: Eerst kort bezoek aan de Dubai mall met een kleine 1200 winkels, een van ’s werelds grootste winkelcentra. Daarna hadden wij via via gratis kaartjes gekregen voor Burh Khalifa (het hoogste gebouw van de wereld), dus met de “fastlane” langs alle wachtenden (zowel naar boven als naar beneden) wat toch 2 keer ruim 20 minuten wachten en 65 EUR scheelde. Daarna zo snel mogelijk terug naar het hotel waar we nog even wilden zwemmen in het naast ons gelegen “zwemparadijs”, waar we nog even spraken met Karim, Colin, Bilal, Terence en Tony die op hun vrije middag ook naar ons hotel waren gekomen. Na afloop ook nog even een duik genomen in de zee zodat ook dit ook van ons lijstje afgestreept kon worden.  “s avonds heerlijk gegeten in een Argentijns restaurant en op tijd plat.

Op zaterdagmorgen vroeg (het leek midden in de nacht), moe maar voldaan terug naar Nederland. Al met al een meer dan geslaagde reis, met een fantastische groep business club leden, waarvoor ik de Vrienden van Feyenoord die dit mogelijk hebben gemaakt nogmaals zeer wil bedanken.  Een onvergetelijke reis naar een fantastische bestemming waar ik zeker nog een keer naar terug ga.